Postać pięknej pani archeolog pojawiła się na ekranach komputerów i domowych konsol w 1996 roku. Trójwymiarowa gra zręcznościowa urzekła społeczność graczy ciekawymi projektami poziomów, połączeniem akcji z eksploracją i rozwiązywaniem zagadek oraz oczywiście charyzmatyczną bohaterką.
Choć w pierwszych częściach ograniczenia silników graficznych nie pozwalały oddać w pełni jej wyglądu, to wyobraźnia podlana ilustracjami oraz filmem z Angeliną Jolie robiła swoje. Lara stała się uwielbianą bohaterką, a gdy jakiś czas temu doczekała się nowej serii gier wzbogacono jej postać o charakter i rys psychologiczny, a nie tylko poprawiono grafikę ciała.
Dlaczego zatem FoxMaster wybrał starą pierwszą część sagi zamiast coś nowszego, znacznie lepiej wyglądającego? Jak sam tłumaczy w swoich filmach chodziło o dobrze przyjętą i zapamiętaną grę, w której nie będzie też przesadnie wiele elementów, a jednocześnie początkowy samouczek stanie się dobrym polem do nauki SI. W ramach eksperymentu zaprogramował SI tak, by samo poznawało możliwości ruchowe postaci, uczyło się odległości, rodzajów tekstur na ścianach, rozpoznawało zagrożenie. Efekty dokumentuje na swoim kanale w formie długich filmów. Dodatkowo wyposażył SI w możliwość komentowania własnych poczynań, przez co już doczekał się wielu widzów, którzy śledzą postęp sztucznej w inteligencji jak serial.