Jak sprawdzi się listę wytwórni należących do Warner Music Group można złapać się za głowę. Wśród nich są takie klasyki jak Elektra, Atlantic czy Roardrunner. Wygląda na to, że w świecie cyfrowej dystrybucji muzyki trzeba szukać nowych sposobów na jej sprzedaż. W końcu na licencjach w internecie nie uda się zasypać dziury w zyskach po tym, co jeszcze kilka dekad temu dawała sprzedaż muzyki na nośnikach.
Na czym polega zatem innowacja, w którą angażuje się WMG? Połączył siły ze startupem MediMusic i zamierza wprowadzić do obrotu specjalnie projektowane zestawy utworów, które pomogą w leczeniu bólu, stresu oraz stanów lękowych. Wcześniej medyczny innowator dołączył do inkubatora Abbey Road Red, by móc przeprowadzić pierwsze próby swojego pomysłu na terenie Wielkiej Brytanii.
WMG wchodząc w ten sektor sprzedaży muzyki depcze po piętach swojemu największemu konkurentowi: Universal Music Group. Ten wcześniej współpracował między innymi z MedRhythms oraz Music Health, a ostatnio, jak donosi MusicAlly.com, podpisał także umowy z Thrive Global oraz SoundBrilliance. Najnowszą inwestycją UMG w ten sektor jest serwis Music Can, który ma być źródłem materiałów, teledysków, playlist i sprofilowanych stacji radiowych dla opiekunów osób z demencją.
Polecany artykuł: