Audioraport o audio to efekt projektu Audio Generations Room, który swoją premierę miał podczas konferencji Insummit Youth&Beyond. Cztery podcasty mówiące o sposobie konsumpcji treści audio przez cztery pokolenia: Baby Boomers (ur. po wojnie do 1964), X (ur. w latach 1965-1980), Millenialsów (ur. w latach 1981 - 1996), oraz Z (ur. w latach 1997-2012), zaprezentowane zostały w formule silent disco przez ich twórcę, Mateusza Chariasza z Gemiusa.
Dane zawarte w raporcie pochodzą z badania Mediapanel, a także surowych danych z panelu Gemius, min. logów technicznych oraz fraz wpisywanych w wyszukiwarce YouTube. Punkt wyjścia stanowiła analiza średniego dziennego zasięgu radia, telewizji muzycznych, streamingu audio (m.in. Spotify), streamingu wideo (przede wszystkim YouTube) oraz TikToka. Każdy podcast zawiera charakterystykę jednego z czterech pokoleń pod kątem sposobu konsumpcji treści audio.
Najwięcej radia słuchają Millenialsi
Choć wydawać by się mogło, że główną grupę odbiorców radia stanowić będą przedstawiciele pokolenia Baby Boomers, to jednak Millenialsi dzierżą w tym zakresie palmę pierwszeństwa. Dla tych pierwszych radio jest wprawdzie najważniejszym wykorzystywanym codziennie kanałem audio, ale znacząco wyższy zasięg notujemy w tej drugiej grupie (blisko 52% vs 65%). Milllenialsi pozostają też najaktywniejszymi odbiorcami treści audio w ogóle. Z wszystkich omawianych typów kanałów korzysta każdego dnia 86% z nich.
Streaming domeną najmłodszych
Przedstawiciele pokolenia X oprócz muzyki chętnie sięgają po inne treści, jak np. podcasty, aż 1/3 z nich jest też odbiorcami serwisów wideo. Te ostatnie są szczególnie popularne również w pokoleniu Z – ich zasięg przekracza zasięg radia i wynosi 57%. W tej grupie notujemy również rekordowy, sięgający 21,28% zasięg streamingu audio.