Ubrania

i

Autor: Pixabay

zakupy

40 lat działalności i koniec. Duża sieć sklepów odzieżowych złożyła wniosek o upadłość

2025-03-19 13:44

Sieć Forever 21 złożyła wniosek o upadłość - donosi CNN. Sklepy tej amerykańskiej marki działały także w Polsce, ale zostały zamknięte w 2019 roku, wówczas sieć również miała problemy i ogłosiła upadłość. Okazuje się, że firma nie poradziła sobie z konkurencją ze strony zagranicznych platform internetowych oferujących ubrania w tzw. modelu fast fashion.

Forever 21 z wnioskiem o upadłość

W połowie marca 2025 roku sieć sklepów odzieżowych Forever 21 po raz drugi w ciągu sześciu lat złożyła w sądzie wniosek o upadłość i ogłosiła zamknięcie wszystkich swoich sklepów w Stanach Zjednoczonych. Taki sam wniosek firma złożyła w 2019 roku, wówczas zamknięto sklepy działające w Europie, m.in. w Polsce.

Decyzja o zakończeniu działalności wynika z rosnącej konkurencji ze strony internetowych gigantów takich jak Shein i Temu, powodem ma być także m.in. inflacja. "Kolejnym ciosem dla Forever 21 były podwyżki ceł, wprowadzone przez prezydenta Donalda Trumpa, obejmujące chiński import do USA" - podaje CNN.

W ciągu ostatnich kilku miesięcy Forever 21 próbowało znaleźć inwestora, jednak bezskutecznie, czego efektem jest wniosek o upadłość.  Forever 21 ma wielomilionowe zadłużenie. W ponad 350 sklepach w USA ruszyła wyprzedaż towaru.

Mimo zamknięcia w USA, marka Forever 21 pozostaje obecna na rynkach międzynarodowych (ok. 200 sklepów) oraz w sprzedaży online, zarządzanych przez Authentic Brands Group, które nadal widzi potencjał w kontynuowaniu działalności marki poza Stanami Zjednoczonymi, podaje nypost.com.

Forever 21, co to za marka

Forever 21 to amerykańska sieć sklepów odzieżowych znana z oferowania modnych ubrań, dodatków i kosmetyków w przystępnych cenach. Marka powstała w 1984 roku w Los Angeles, kiedy Do Won Chang i jego żona Jin Sook, imigranci z Korei Południowej, otworzyli swój pierwszy butik pod nazwą Fashion 21. Początkowo sklep skierowany był głównie do koreańskiej społeczności w Kalifornii, jednak dynamiczny rozwój sprawił, że koncept szybko zyskał popularność wśród szerszego grona odbiorców.

W kolejnych latach sieć zmieniła nazwę na Forever 21 i rozpoczęła ekspansję na całe Stany Zjednoczone, a następnie rynki międzynarodowe. Charakterystyczną cechą marki stała się szybka rotacja kolekcji – oferta była często aktualizowana, by odpowiadać najnowszym trendom w modzie. Forever 21 stało się synonimem tzw. "fast fashion", przyciągając głównie młodych klientów szukających modnych ubrań w przystępnych cenach.

W szczytowym momencie sieć posiadała ponad 800 sklepów w kilkudziesięciu krajach. Jednak szybki rozwój i zmieniające się trendy rynkowe doprowadziły do problemów finansowych. W 2019 roku Forever 21 ogłosiło upadłość i zamknęło wiele sklepów, koncentrując się na restrukturyzacji i sprzedaży online.

Moja Cena - nowy dyskont w Warszawie, zdjęcia: 

Źródło: 40 lat działalności i koniec. Duża sieć sklepów odzieżowych złożyła wniosek o upadłość