Iggy Pop jest prawdziwą legendą punk rocka i ogólnie rocka, która wiele razy zaskakiwała swoich fanów. Tym razem polscy fani mogą czuć się skonsternowani, gdy okazało się, że ich idol pojawił się w kampanii reklamowej piwa. Jakby tego było mało, trunek firmują swoimi nazwiskami Janusz Palikot i Kuba Wojewódzki. Jak doszło do tej nietypowej współpracy?
Iggy Pop w reklamie polskiego piwa, które współtworzą Janusz Palikot i Kuba Wojewódzki. Jak doszło do tej współpracy?
Pomysłodawcą akcji jest Janusz Palikot, który jest właścicielem Browaru Tenczynek. Jak napisał były polityk w mediach społecznościowych:
Kiedy w maju 2020 roku powiedziałem współpracownikom, abyśmy zaproponowali Iggiemu pracę przy Marakui, to widziałem w ich spojrzeniach niedowierzanie i konsternację. Wiadomo – skąd weźmiemy na to forsę? I dlaczego Iggy Pop miałby się zgodzić na reklamowanie małego Browaru Tenczynek z Polski? W dodatku Marakuja? Takie „nie punkowe” piwo? Szukaliśmy kogoś, kto by przekonał, że to piwo na serio, a nie sok z piwem. Bo taka jest nasza Marakuja: piwo z lekkim tłem orzeźwiającej passiflory. W tym czasie rozpoczęliśmy też z Kubą przygotowania do @przyjaznepanstwo i BUHa. „Jakie będzie hasło?” – spytał Kuba. Proponujemy „Marakuja i nie ma ch*ja”, ale management się nie zgadza. „A szkoda, bo to świetne hasło” – dodał. Wówczas ktoś od Iggiego zaproponował: „Nie wstydź się” (Don’t be shy). I tak powstało coś więcej niż reklama, tylko akcja społeczna o uwalnianiu od wstydu.
Jak Iggy Pop wypadł w spocie reklamowym? Możecie zobaczyć poniżej: