Moda jeans

i

Autor: unsplash.com zdjęcie ilustracyjne

Nowe trendy

Czym wyróżnia się „cichy outdoor”? Analitycy sugerują, że ten trend zdominuje 2024 rok!

2024-01-10 14:31

W internecie coraz częściej można znaleźć wątki dotyczące nowego trendu „quiet outdoor”, w tłumaczeniu „cichy outdoor”. Choć nazwa wydaje się dość osobliwa, to w rzeczywistości ma sens! Eksperci uważają, że właśnie w taki sposób będziemy wyglądać przez najbliższe miesiące. Jaki będzie 2024 rok? Szczegóły w artykule!

„Cichy outdoor” czym się charakteryzuje?

„Cichy outdoor” nawiązuje do dwóch szalenie modnych estetyk: z jednej strony do gorpcore’u, z drugiej — do „cichego luksusu”. Gorpcore powstał od skrótu GORP (Good Ol' Raisins and Peanuts), odnoszącego się do typowej przekąski dla aktywnych i pełnymi garściami czerpie inspiracje z typowo outdoorowego ubioru - relacjonuje Rzeczpospolita. Mówiąc wprost, trend na „cichy outdoor” symbolizuje minimalizm, podczas noszenia markowych ubrań.

Z kolei „cichy luksus” to estetyka, która zaczęła pojawiać się po wyemitowaniu słynnego serialu „Sukcesja”. Tym samym, wielu celebrytów i influencerów, a nawet słynne domy mody i popularne sieciówki postawiły na... minimalizm. Dlatego już od dość długiego czasu, trudno jest nam znaleźć odzież z wielkimi emblematami. Dlatego "cichy luksus" stroni od logomanii. W tym trendzie liczy się jakościowy materiał.

„Cichy luksus”. Co nosić, by zachować swój styl w nowym trendzie?

Mowa o takich elementach jak plisowania, eleganckie miejskie torebki, klasyczne koszule, spodnie czy płaszcze. „Cichy outdoor” tworzą również desenie, które zupełnie nie kojarzą się ze stylem sportowym — na przykład szkocka krata. W tym hybrydowym trendzie jest również miejsce dla denimu i skóry, czyli materiałów zupełnie niepraktycznych z punktu widzenia miłośników outdooru - relacjonuje Rzeczpospolita.

W "cichym luksusie" moda sportowa łączy się z największymi domami mody. Dodajmy też, że pomimo tej wyjątkowej kolaboracji z projektantami,  w „cichym outdoorze” nie ma miejsca na logomanię czy przesadzony maksymalizm. Wszystko tutaj musi być wyważone.

Nowy obszar eksplorują również takie marki jak Prada, Dior czy Burberry. W swoich portfolio mają one już nie jednorazowe, ale stałe linie outdoorowe - czytamy w Rzeczpospolitej.

QUIZ: Jak dobrze pamiętasz film "Szczęśliwego Nowego Jorku"?
Pytanie 1 z 9
1. Co według Lawyera ma wielkiego Teresa? (sam początek filmu)
Survival to moda czy potrzeba? W Lublinie mówili o tym najlepsi z najlepszych