Wystarczy wziąć geniusz Kate Bush, doprawić wrażliwością Gilmoura i gotowe. Wydawało nam się, że studyjna wersja tego kawałka jest naprawdę chwytająca za serce. Tymczasem prawdziwie „rozwija skrzydła” w wersji koncertowej, która została wykonana w 1987. Wspólny występ Bush i Gimloura był częścią specjalnego koncertu charytatywnego zorganizowanego przez Amnesty International.
Wydarzenie pod nazwą „Secret Policemans Third Ball” wbrew tytułowi wcale nie było trzecim, a piątym koncertem z serii. Jednak od poprzedniego dzieliło je aż sześć lat przestoju, zatem organizatorzy chcieli wrócić z czymś, co przyciągnie uwagę całej Wielkiej Brytanii, a może i świata. Od początku w inicjatywę koncertów wspierających obronę praw człowieka zaangażował się John Cleese, jeden z najsłynniejszych i najbardziej aktywnych członków grupy kabaretowej Moty Python – już wtedy uznanej i uwielbianej przez publiczność. To właśnie absurdalny humor tej ekipy tłumaczy dość absurdalne nazewnictwo imprez. Pierwsza zatytułowana była „Poke in the Eye (With a Sharp Stick”, a kolejna, wyreżyserowana przez Terry’ego Jonesa: „The Mermaid Frolics”. Dopiero trzecia edycja odbyła się pod nazwą „Secret Policemans Ball” i dała początek serii.
Trzeci sekretny bal policjantów trwał przez cztery dni i składał się z dwóch koncertów oraz dwóch wieczorów kabaretowych w London Palladium . Całość została także nagrana i wydana zarówno w formie płyt jak i wideo. Wśród gwiazd muzyki na scenie pojawili się zarówno brytyjscy jak i amerykańscy wykonawcy, między innymi Bob Geldof, Peter Gabriel, Duran Duran oraz Kate Bush razem z Davidem Gilmourem. Wspomniany duet zaprezentował „Running up that hill”, który na żywo zyskuje zupełnie nowy charakter.
Polecany artykuł:
Oglądając warto też zwrócić uwagę na niewielki, ale ciekawy szczegół. Nie, nie chodzi o włosy Gilmoura, a jego gitarę. Znakiem rozpoznawczym muzyka Pink Floyd zawsze był czarny Fender Stratocaster. Tymczasem na scenie z Kate Bush „uzbrojony” jest w dziwacznie wyglądającą gitarę marki Steinberger. Ten pozbawiony główny gryfu oraz wyposażony w zmniejszone pudło model był w tamtych czasach najnowszym futurystycznym krzykiem mody. Jej twórca Ned Steinberger chciał stworzyć maksymalnie ergonomiczny instrument, który dorówna wyglądem i brzmieniem syntezatorom, w których scena lat 80-tych była rozkochana. Zapis całego koncertu „Secret Policemans Third Ball” możecie zobaczyć poniżej. Polecamy!