Nowa tracklista, alternatywne wersje piosenek, wersje demo i nagrania koncertowe sprawiają, że reedycja jest najbardziej kompleksowym wydaniem tego wyjątkowego dzieła. Warto dodać, że album „Queen” po raz pierwszy otrzymał nowy miks stereo.
Na box 6CD + 1LP składają się 63 utwory. 43 z nich doczekało się zupełnie nowych miksów. Zespół postanowił przywrócić pierwotną kolejność utworów, uzupełniając album o utwór „Mad the Swine”, który nie trafił na oryginalną wersję albumu z 1973 r. Zestaw wzbogacono o 108-stronicową książkę, zawierającą odręcznie napisane teksty i notatki.
"To nie jest zwykły remaster. To zupełnie nowa rekonstrukcja całego debiutanckiego albumu Queen, którą po latach ponownie zatytułowaliśmy ‘Queen I’. Wszystkie wykonania są dokładnie takie, jak w 1973 r., przy czym każdy instrument został ponownie przeanalizowany, by uzyskać ‘żywe’ dźwięki otoczenia, których chcieliśmy użyć pierwotnie. Dzięki tej reedycji otrzymujemy ‘Queen I’ w wersji, o której zawsze marzyliśmy” - pisze we wkładce do płyty CD Brian May.
Dodatkowe dyski, które uzupełniają zestaw 6CD + 1LP, zawierają: De Lane Lea Demos (również po raz pierwszy w historii na nowo zmiksowane na podstawie oryginalnych wielościeżkowych masterów), płytę składającą się w całości z niepublikowanej wcześniej muzyki i rozmów muzyków w trakcie sesji nagraniowych, płytę z instrumentalami i ścieżki z podkładami, płytę z najlepszymi koncertowymi wersjami utworów z tego albumu (częściowo wcześniej niepublikowanymi) i wreszcie z płyty zawierającą utwory z „Queen” nagrane dla BBC Radio One (w tym zapowiedzi DJ-ów).
Tak powstawał debiut Queen
De Lane Lea Demos odkrywa fascynującą prehistorię „Queen I”, prezentując jednocześnie materiał w wersji z miksami wykonanymi w tym roku. Na dysku znalazły się demówki nagrane przez zespół przed zarejestrowaniem materiału, który ukazał się później jako ich pierwszy album. Latem 1969 r. grupa Smile Briana Maya i Rogera Taylora nagrywała w De Lane Lea Studios w londyńskiej dzielnicy Kingsway. Kiedy dwa lata później firma otworzyła nowy kompleks nagraniowy w Wembley, potrzebowała zespołu, który pomógłby przetestować nowe wyposażenie studia i jakość dźwięku w poszczególnych pomieszczeniach.
Brian i Roger zgłosili Queen na ochotnika, dzięki czemu zespół mógł spędzić w nowym studiu trochę czasu pomiędzy listopadem 1971 r. a styczniem 1972 r. Rezultatem było złożone z pięciu utworów demo, nad nagraniem którego czuwał Louie Austin – główny inżynier dźwięku Da Lane Lea. Demo zawiera utwory „Keep Yourself Alive”, „The Night Comes Down”, „Jesus”, „Liar” i „Great King Rat”. Dwa kolejne dyski pozwalają słuchaczom dokładnie poznać kulisy nagrywania „Queen I”. Znalazły się na nich niepublikowane wcześniej wersje utworów z debiutanckiego albumu, zarejestrowane w studiach De Lane Lea i Trident, w tym nagrania bez głównego wokalu. Zespół udostępnił słuchaczom ścieżki, na których słychać rozmowy muzyków („To byłeś ty Bulsara!”). Zdarza się, że artyści wyrażali w nich swoje frustracje. Wiele ścieżek zbudowano wokół gitary akustycznej, co rzuca całkowicie nowe światło na doskonale znany fanom materiał.
Umieszczone na piątej płycie wchodzącej w skład zestawu „Queen I At The BBC” to m.in. zapis historycznej sesji z lutego 1973 r. Zespół pojawił się w BBC Radio 1 na zaproszenie legendarnego Johna Peela i jego muzyka po raz pierwszy w historii byłą wówczas transmitowana w rozgłośni radiowej. Wersje zagrane u Peela pięć miesięcy przed wydaniem „Queen I” różnią się od tych, które fani znają z płyty. Na płycie znalazły się nagrania emitowane przez BBC między lutym 1973 r. a kwietniem 1974 r.
Ostatni dysk to zapis najlepszych wykonań utworów z debiutu Queen. Znalazły się tam nagrania zarejestrowane m.in. podczas pamiętnego koncertu w London’s Rainbow Theatre w marcu 1974 r. czy z koncertu w San Diego w marcu 1976. Z tego drugiego, będącego ostatnim występem na amerykańskiej trasie, pochodzi „Hangman”, inspirowany twórczością Free utwór, który nigdy nie doczekał się wersji studyjnej.