Na to pytanie odpowiedział lider grupy Tobias Forge, który wciela się w jej ramach w kolejnych wokalistów, w tym najnowszego: kardynała Copia. W rozmowie z francuskim podcastem FIP Metal, którą spisał i przetłumaczył Blabbermouth, opowiedział o doborze utworów. Jeśli przyjrzeć się ich rozpisce od razu można zobaczyć jeden wspólny mianownik: w większości są w wieku wokalisty (rocznik 1981).
Oto lista utworów na EPce Ghost pod tytułem „Phantomime”:
- See No Evil (TELEVISION)
- Jesus He Knows Me (GENESIS)
- Hanging Around (THE STRANGLERS)
- Phantom Of The Opera (IRON MAIDEN)
- We Don't Need Another Hero (Thunderdome) (Tina Turner)
To już trzeci mini album z coverami nagrany przez Ghost. Wcześniej zabierali się między innymi za utwory Eurythmics, Abby, Echo & the Bunnymen oraz Depeche Mode. Tym razem jednak Forge chciał zwrócić się w stronę swoich rockowych inspiracji.
- Zdecydowałem, że zamierzam przedstawić pięć rockowych piosenek, który w jakiś sposób ucieleśniają to skąd pochodzę – mówił wokalista.
W przypadku utworu Tiny Turner z drugiej części filmu „Mad Max” chodziło o stworzenie innej aranżacji niż oryginał, „masywniejszej” – jak mówi Forge i dodaje, że nie chodziło o przebicie pierwotnej wersji lecz przetłumaczenie jej na hard rocka, coś bardziej stadionowego.
Najstarszy kawałek na „Phantomime” to „See No Evil" grupy Television. W kawałku tym Forge zobaczył ogromny potencjał, który według niego nie wybrzmiał na płycie „Marquee Moon” z powodu zbyt delikatnej produkcji.
- Czułem, że moglibyśmy zrobić bardziej wyróżniającą się wersję – mówi – jakby The Rolling Stones z roku 1982 na sterydach i kokainie.
Nowa wersja „Jesus He Knows Me” jest dość bliska oryginału, choć znów można powiedzieć, że Ghost dopompował ją jeśli chodzi o moc. Podobnie jak w poprzednim numerze Forge przekonuje, że kawałek zawsze miał taki potencjał i w końcu ktoś musiał go zagrać tak energetycznie jak tylko się da.
Co jednak z coverem Iron Maiden? Pierwotna wersja „Phantom of the Opera” jest zdecydowanie bardziej „do przodu” niż nagrana przez Ghost, tak ze względu na brzmienie instrumentów jak i agresywniejszy, podszyty punkową zadziornością głos Paula DiAnno.
- Tak jak chciałem by utwór Television był bardziej pijany, tak Iron Maiden miał być trzeźwiejszy od oryginału – opowiada kardynał Copia – na pewno nie na alkoholu, może co najwyżej na amfetaminie.Na koniec zostają The Stranglers oraz ich „Hanging Around”. Tutaj zadecydował tekst, w którym pojawia się odniesienie do Chrystusa, a kwestie religijne grupa bardzo lubi eksploatować. Dlatego ich wersja, jak przekonuje Forge, została „zghostowana”. Charakterystyczne organowe brzmienie, które jest znakiem rozpoznawczym Ghost od początku, nadało mu nowego wymiaru.