Klienci serwisu kupowali bilety nie tylko dla siebie lecz także dla znajomych i rodziny, o czym świadczy średnia liczba 2,3 biletu w koszyku podczas jednej transakcji. Najczęściej kupowane bilety na polskie koncerty dotyczyły Dawida Podsiadło, Sanah i Miuosha, a pośród zespołów zagranicznych równych sobie nie mieli Guns N'Roses i Iron Maiden, których mogliśmy oglądać latem w Warszawie. W kategorii festiwali topowy okazał się powracający po trzech latach po latach Open'er Festival. Ogólny wzrost sprzedanych biletów w kategorii wydarzeń muzycznych wyniósł prawie 150% względem roku poprzedniego. Na rodzinne wyjścia z dziećmi najczęściej wybierano Psi Patrol Live: Wielki Wyścig czy widowiskowy Cirque du Soleil: Corteo. To właśnie kategoria “Rodzina” zanotowała najwyższy wzrost w sprzedaży (o 750%) w stosunku do 2021 roku. Kulturalnie wysoko uplasowała się AIDA Teatru Muzycznego ROMA, czy multisensoryczna wystawa twórczości Van Gogha, a sportowo Mistrzostwa Świata w Siatkówce (poniżej pełna lista).
Podsumowując ubiegły rok na pewno warto wspomnieć o wyzwaniach, którym stawiliśmy czoła. Duże starty, sold outy, wdrożone zmiany technologiczne, i rekordowe wyniki nie miałyby miejsca bez pracy naszego doświadczonego zespołu. W związku z nadpodażą imprez nasza ekipa eventowa przejechała ponad 100 tysięcy kilometrów, by obsłużyć na miejscu 364 wydarzenia - to oznacza, że praktycznie każdego dnia minionego roku skanowaliśmy bilety na imprezach kulturalnych i sportowych. W samym czerwcu nasz zespół wpuścił na eventy 450 tysięcy uczestników. To praktycznie tyle ile liczy populacja Gdańska! Złożyły się na to między innymi 4 koncerty stadionowe i 3 topowe festiwale tj. Open’er Festival, Orange Warsaw Festival i Pyrkon.To wymagało odpowiedniej logistyki i przygotowania personelu - Edyta Sidwa, szefowa eBilet.

i

i

i
Na 2023 patrzymy z dużym optymizmem, zwłaszcza, że eBilet w Nowy Rok wchodzi nowym krokiem, dzięki odświeżonemu portalowi i odmienionej komunikacji wizualnej. Prognozujemy, że cały rynek urośnie nawet o 25%, głównie za sprawą ekspansji największych polskich i światowych gwiazd oraz największych festiwali. Może to jednak wiązać się ze spadkiem zainteresowania wokół mniejszych wydarzeń, które nie mają jeszcze silnie zbudowanego brandu. Będziemy także przyglądać się wpływowi TikToka na konsumowanie muzyki live i w serwisach streamingowych. 2023 pokaże, czy za sprawą tego medium na popularności zyskają jednorazowe, viralowe hity, kosztem kompletnych i jakościowych albumów - Bartek Troński, wiceprezes eBilet.