Budzisz się, przeszywający ból rozdziera twą skroń. Dookoła ciemność. Z każdą próbą ruchu czujesz, jakbyś zanurzał się w nią coraz głębiej. W Twojej głowie pojawia się malutkie światełko — pojedyncza myśl, która po chwili zaczyna przeradzać się w uparte dudnienie, które zaraz rozsadzi ci mózg: potrzebuję się napić…
Najnowszy singiel krakowskiej grupy Cinemon — Drowning on Dry Land (I Am the Worst Thing That Can Happen to You) to numer o alkoholiku i jego chorobie, a zarazem o nieustannej walce z samym sobą. Intensywna brzmieniowo opowieść o samotności, potwornym upadku i nieustannym pragnieniu ucieczki to zobrazowanie bezradności wobec nałogu, który niszczy każdego, kto z nim walczy.
Turpistyczny i zarazem ironiczny tekst śpiewany jest z perspektywy… alkoholizmu — pasożyta, który nie odpuści do samego końca: swojego i Twojego. Inspiracją do piosenki jest postać Hanka — superbohatera staczającego się w alkoholizmie, który stara się cofnąć czas, ale już nie może naprawić wszystkiego. Zdecydowana agresja w tekście i surowa energia w muzyce oddają jego bezradność.
Hank miał wszystko: moc, odwagę, zdolność do zmieniania rzeczywistości. Ale jego potężna siła nie wystarczyła, by uciec od tego, co niszczyło go od środka. Alkoholizm stał się jego najgorszym wrogiem – nie tylko osłabił go fizycznie, ale zniszczył jego psychikę i odbierał wszystko, co cenne. Wszyscy jesteśmy superbohaterami — wszyscy mamy supermoce i wszyscy mamy swój Kryptonit — opowiada zespół Cinemon.
Utwór Drowning on Dry Land (I Am the Worst Thing That Can Happen to You) powstał specjalnie do gry studia My Next Games — Hank: Drowning on Dry Land.
To pierwsza tego typu akcja w Cinemonie. Dostaliśmy zlecenie, żeby zrobić utwór do gry. Na jednej próbie napisaliśmy i nagraliśmy dwie propozycje. Rzadko zdarza nam się pracować w takim tempie, ale okazało się to bardzo odświeżające — dodaje Cinemon.
Polecany artykuł:
W singlu słyszymy również wiolonczelę, na której gościnnie zagrała Namena Lala. Z kolei klip do Drowning on Dry Land stworzył Mateusz Jaromin, który współpracuje ze studiem My Next Games. Artysta wykorzystał montaże ze szkiców koncepcyjnych, fragmentów gry, wczesnych renderów i innych materiałów, które brawurowo poskładał w jedną, niesamowitą całość.