Artificialice to elektronika przełamana akustyczną perkusją, kontrabasem, saksofonem i nastrojowym wokalem – brzmi wielkomiejsko? Materiał pełny takich właśnie dźwięków stworzył co prawda skład związany z Trójmiastem, ale został nagrany w maleńkiej szopie w Polanówce, niewielkiej wsi pod Lublinem. Kameralne i niezobowiązujące warunki tej sesji zdecydowanie sprzyjały rejestracji wyjątkowo osobistych wyznań. Na wymykającym się gatunkowym ramom albumie Artificialice przeprowadza bowiem słuchacza przez kolejne – często zaskakująco różniące się charakterem – utwory, oferując odbiorcy opowieść o odkrywaniu swojej tożsamości, a przede wszystkim o potrzebie wyzwolenia się ze stworzonego w swoim umyśle „więzienia” własnych i cudzych oczekiwań.
Wyróżnienie dla Artificialice
Tworząca pod pseudonimem ‘Artificialice’ Alicja Sobstyl jest kompozytorką, autorką tekstów, wokalistką, flecistką (m.in. w zespole Klawo) i producentką. Na początku maja 2022 zadebiutowała autorską płytą pt. „Prisoners of Expectations”. Projekt charakteryzuje hipnotyzujący wokal przywodzący na myśl Björk, świeże aranżacje w stylu Hiatus Kaiyote oraz bezkompromisowość w elektronicznych brzmieniach inspirowana Sophie czy Arcą. To połączenie odhumanizowanej elektroniki z przesyconym ludzkimi emocjami wokalem. Nad albumem pracowali młodzi, uzdolnieni i kreatywni muzycy związani z Akademią Muzyczną w Gdańsku, współtworzący również zespoły takie jak: Immortal Onion, Hania Rani, Tomasz Chyła Quintet, Quantum Trio, Alfah Femmes, Mu (Tymon Tymański), Zgniłość (Marcin Świetlicki), Sławek Jaskułke Sextet, Grzegorz Kapołka Trio, The Fruitcakes, Ziemia czy w/w Klawo. Materiał powstał w wyniku kolektywnej współpracy przeplecionej indywidualnym procesem produkcji muzycznej Krzysztofa Hadrycha, Ziemowita Klimka i Macieja Świniarskiego.
Polecany artykuł: