
Oto 11 albumów, które każdy gitarzysta powinien znać
UFO - "Strangers in the Night"
Kirk: Gra Michaela Schenkera przez cały występ na tym albumie koncertowym jest po prostu genialna, płynna, melodyjna i agresywna. Jest u szczytu swoich możliwości na tym wydawnictwie. I poleciłbym ten album każdemu gitarzyście, który po prostu chce nauczyć się grać w sposób, który naprawdę robi wrażenie. I mam na myśli to, że Michael Schenker wymyśla chwytliwe, melodyjne, agresywne, bombastyczne solówki i uwielbiam to podejście. Próbowałem to robić przez całą moją karierę".
Jeff Beck - "Wired"
Kirk: "Usłyszałem ten album, gdy miałem 14 lat, zanim naprawdę nauczyłem się grać na gitarze, i myślałem, że wszystko, co tu słyszę, to gitara. Oczywiście, dziś wiem, że Jan Hammer gra wiele rzeczy, które uważałem za gitarę na syntezatorze, ale sam fakt, że myślałem, że gra Jana Hammera to gitara, wraz z rzeczami Jeffa Becka, naprawdę dodaje jego legendzie".
Al Di Meola - "Elegant Gypsy"
Kirk docenił szybkie i świetne brzmienie gitary na tej płycie.
Led Zeppelin - "Physical Graffiti"
Jak wyjaśnił Kirk: "Moją ulubioną piosenką wszech czasów Led Zeppelin jest "Kashmir". Jej monumentalność, mam na myśli, że naprawdę brzmi jak epicka historia w moim umyśle. Jest potężna. A potem inna piosenka, która tak wiele dla mnie znaczy, to "In the Light". Kocham ją. Oraz "In My Time of Dying”, która jest moją trzecią ulubioną piosenką Led Zeppelin. Te trzy utwory według mnie naprawdę oddają bardziej wyjątkowe aspekty formacji, które po prostu kocham".
Van Halen - "Van Halen"
Ten album ma szczególnie znaczenie dla Kirka: "Eddie to rozwalił i bez dwóch zdań był najlepszym facetem w robieniu tego wszystkiego.Był absolutnie najlepszy w tworzeniu tych niesamowitych tappingowych licków i harmonicznych licków i szalonych wzorów nut. Był królem tego wszystkiego. Nikt nie robił tego lepiej. Aby ktoś zrobił to lepiej od niego, będą musieli wynaleźć gitarę na nowo, ponieważ Eddie już to zrobił. Nie było nikogo, kto by temu podołał od czasów Jimiego Hendrixa. A potem zrobił to Eddie".
Journey - "Next"
Kirk: "Album "Next" jest wypełniony progresywnym graniem, fusion, dzikim graniem na perkusji, szalonymi solówkami gitarowymi i riffami i to uwielbiam".
Scorpions – "Taken by Force"
Kirk: "'Taken by Force' ma jeden z najbardziej znaczących utworów Scorpions. Mówię znaczący, ponieważ gra na gitarze jest w nim tak inspirująca, a nazwa tego utworu brzmi "The Sails of Charon". Musisz tego posłuchać, człowieku".
AC/DC - "Back in Black"
Kirk nie ukrywa, jak bardzo ceni braci Young: "Nigdy nie mówiłem wystarczająco dużo o tym, jak świetnym gitarzystą jest Angus Young. Pozwólcie, że powiem to, co oczywiste: Angus i Malcolm to niesamowici gitarzyści rytmiczni. Malcolm był nawet lepszy od Angusa pod względem gry rytmicznej, ale obaj są na szczycie najlepszych w swoim fachu. A Angus ma bluesowy, boogie-boogie rockowy klimat, który po prostu uwielbiam. Jest pełen uczuć, emocji i odwagi".
Black Sabbath - "Sabotage"
Kirk: "Napisali riff, który moim zdaniem uosabia New Wave of British Heavy Metal i thrash metal, tak jak go znamy, a tym riffem jest "Symptom of the Universe". Ta piosenka dosłownie tchnęła nowe życie w heavy metal. Pod względem nastawienia, wyboru nut, sposobu, w jaki została zagrana, i faktu, że były to po prostu główne części piosenki i jej haczyki. Kiedy raz usłyszysz ten riff, będziesz go słyszeć zawsze i wszędzie. Jest po prostu niesamowity. Już on sam wprowadził nową jakość w gatunku, jakim jest heavy metal i muszę przyznać, że pokładam w tej płycie i tym utworze ogromną wiarę".
Jimi Hendrix - "Band of Gypsys"
Jak stwierdził Kirk: "Człowieku, gra Jimiego jest tak świetna, bo wie, jak chwycić za gardło. [...]. Wie, co grać, żeby stworzyć nastrój. I robił to często w trakcie koncertu".
The Tony Williams Lifetime - "Lifetime: The Collection"
Kirk: "W wielu utworach gra Allan Holdsworth. I człowieku, wszystko, czego Allan Holdsworth dotknie i na czym zagra, włączając w to wszystkie jego solowe rzeczy, rzeczy z Tonym Williamsem, jest niesamowite. A Allan Holdsworth ma w swojej gitarze nuty, których reszta z nas nie ma. I mam na myśli to, że miał tak duże dłonie, że mógł rozciągnąć, jakieś osiem, dziesięć progów. Nie mogę tego zrobić. I zastanawiasz się, skąd Eddie Van Halen wziął wiele ze swoich rzeczy - od Allana Holdswortha, próbując uzyskać te szerokie interwały, Eddie rozciągał siedem lub osiem progów. Allan Holdsworth, ponieważ jego palce i dłonie miały tak duże rozciągnięcie, było to naturalne. To nie jest naturalne dla kogoś takiego jak ja. Ja nie mam takiego rozciągnięcia. To szaleństwo".