
Okładka
Mała, przestraszona dziewczynka na pierwszym planie i dwa cienie - pierwszy, ukazujący powód jej strachu, drugi - to, jaka czeka ją przyszłość. Okładka debiutu Korna to dziś grafika absolutnie kultowa. W głównej roli wystąpiła tu 8-letnia Justine Ferrara - siostrzenica Paula Pontiusa z wytwórni Epic/Immortal, za jej projekt odpowiadają Jay Papke i Dante Ariola (to jego męski cień widzimy na zdjęciu), choć koncept wyszedł od Jamesa "Munky'ego" Shaffera, fotkę zaś ewykonał Stephen Stickler. Co ciekawe, Justine z swoją pracę dostała 300 dolarów, jej efektów nie widziała jednak aż do ósmej klasy szkoły. Po latach w rozmowie z magazynem "Revolver" mówiła ona, że jej rodzice nie byli zbyt zadowoleni z całego projektu, a szczególnie tego, że obcy ludzie zaczęli ją rozpoznawać na ulicy.
Wyliczanka
Nawiązań do dzieciństwa i tego, jak wiele nieuświadomionego zagrożenia pojawia się wokół dzieci w tym czasie na albumie jest dużo więcej. Jednym z przykładów jest numer Shoots and Ladders, który opiera się na charakterystycznym koncepcie tekstowych, rymowanych wyliczanek, nawiązań do których tu pojawia się kilka. W piosence tej Korn otwarcie wyśmiewa jedną z najpopularniejszych gier dla dzieci, czyli Chutes and Ladders, znanej też pod nazwą Snakes and Ladders. Jak mówił Jonathan Davis, dzieci biorą teksty wyliczanek za coś niewinnego w sytuacji, gdy wszystkie mają w sobie jakąś złą historię. Tak popularna "Ring-A-Ring-A-Roses" na przykład w rzeczywistości opowiada o... czarnej śmierci, czyli średniowiecznej epidemii dżumy!
Dudy
Utwór ten rozpoczyna się od charakterystycznego intro, czyli brzmienia dud, na których zagrał Davis. Choć całość brzmi, jakby muzyk zagrał ją, stojąc gdzieś na szczycie góry, to w rzeczywistości odbyło się to w sposób dużo bardziej przyziemny. Mikrofon ustawiony został na zewnątrz studia, a Jonathan stopniowo oddalał się od niego wciąż grając, co dało naturalny efekt coraz bardziej cichego dźwięku.
Nawiązanie do korzeni
Wydany jako drugi oficjalny singiel z płyty numer Need To zawiera elementy starszego utworu Korna. Chodzi o Alive, który początkowo trafił na taśmę demo Neidermayer's Mind z 1993 roku, a dziesięć lat później został ponownie nagrany i trafił na krążek Take a Look in the Mirror.
Tatuś
Album zamyka przejmujący, trwający aż dziewięć i pół minuty (pozostałe około osiem minut to cisza, a kolejno ukryty utwór, czyli Michael & Geri) numer Daddy. Opowiada on łamiącą historię dziecka, które padło ofiarą molestowania seksualnego ze strony bliskiego mężczyzny, a Davis przyznał się, że jest to historia autobiograficzna.Tytuł kompozycji wywołał plotki, jakoby to ojciec muzyka był sprawcą jego krzywd, Jonathan w wielu wywiadach zaznaczał jednak, że to nie o niego chodzi. Zarówno on sam, jak i kolejno jego tata wyjaśnili, że sprawcą był bliski przyjaciel rodziny. Davis w wywiadzie dla "Kerrang" z 2022 roku powiedział, że jego ból wynikał także z faktu, że wyznał on swoim rodzicom, co mu się wydarzyło, Ci jednak nie uwierzyli mu. Dziś muzyk otwarcie mówi, że nie ma w planach wykonywać Daddy na koncertach. Po raz ostatni miało to miejsce na pokazie zespołu w Fox Theater w 2015 roku.